Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Sessa C42

A Sessa Marine egy családi vállalkozás, amely 1958 óta - immár a harmadik generáció vezetésével - stabil helyet vívott ki magának a piacon. Jelenleg az észak-olaszországi Cividate-ben dolgoznak, az Iseo tó vonzáskörzetében. Évente közel ezer hajót készítenek tizenhéttől ötvenkét láb hosszúságig. Vevőik hetven százaléka Nyugat-Európából származik, de az elmúlt években jelentős eredményeket értek el Kelet-Európában és Dél-Amerikában egyaránt. A most bemutatásra kerülő Sessa 42-es a nyitott cruising osztályba tartozik. Ezt a cirkálót 2004-ben mutatták be, 2006-ban keménytetőt kapott.

Itália a motorosjacht építés fellegvára. Itt megtaláljuk a világ klasszikus és máig divatot diktáló, legbefolyásosabb hajógyárait. A nagyok árnyékában csendben meghúzódik egy olyan "kis" cég, amely valamennyi olasz erény birtokában, jó áron kínálja portékáit. A Sessa Marine termékpalettája ott ér véget, ahol a nagyok indítják a hajógyártást. Így aztán egy olyan területen veszi fel a harcot, ahol az igazi versenytársak a tengerentúlról érkeznek.

 

A passarella a hajó bal oldalán bújik meg egy kis alagútban. A hidraulikus szerkezet a kikötőben korlátot is kap, amelybe kapaszkodva még a legijedősebb hölgyek is biztonságban érezhetik magukat a ki- illetve beszállásnál. A nyitott hajók a napozásról szólnak. Ezt az akadályt a Sessa 42-es magasan veszi. A hátsó napozó kétszer két méter, az első pedig másfélszer két méter. Nincs kompromisszum! Ez a két ágy meghatározza a hajófedélzet kialakítását. A hátsó ágy egyben a gumicsónak garázsa is, alatta a motorok lapulnak. A napozóágyat jobbról megkerülve a cockpitba jutunk. A hajó szélén nagyon szukös felület marad közlekedni.Ezen az úton csak kényelmetlenül lehet eljutni a hajóorrba.

 

Éppen csak annyit hagytak itt meg, amit feltétlenül szükséges, talán még annál is kevesebbet. A pufferokat kényelmesebb a cockpitból beszedni. A hajóorrba pedig - szép tíkfával borított lépcsőkön keresztül - a szélvédőt kinyitva lehet kényelmesen eljutni. A cockpit bal oldalát - a hátsó napozóval szoros egységben lévő - félköríves szófa uralja egy félkör alakú asztallal egyetemben. Szemben kis konyha, hűtővel, mosogatóval. A kormányosállásban együléses, szépen kidolgozott, jól állítható pilotszék vanA kajütlejárat a szalonba vezet. A jobb oldalon van a konyha, előtte pedig a fürdőszoba, amely egyaránt nyílik a szalonból és az orrkabinból is. Világos anyagok teszik barátságossá ezt a helységet. Az ülőgarnitúra egy kis asztalt ölel körül. A puha padlószőnyeg-borítás jól esik a meztelen talpaknak. Nehéz eldönteni vajon melyik háló a kényelmesebb. Az elsőhöz nagyobb fürdőszoba tartozik, de maga a kabin kisebb. A hátsóban rézsút helyezték el a franciaágyat, így az körbejárható, sőt egy kis ülőgarnitúrának is jutott hely, nincs viszont deckablak, ami természetesen része az orrkabin felszerelésének.

 


Mit sem ér a legjobb design, ha elegáns hajónk nem elég tengerálló és ami még rosszabb, nem elég gyors és lemarad a versenyben. A hajótest formája a sebesség záloga. A Sessa ebben az összevetésben is az élen jár. A hajót két, egyenként háromszáztíz lóerős Volvo Penta D6-os dízelmotor hajtja. Maximális sebessége harmincnyolc csomó, az ajánlott utazó sebessége huszonhét csomó. Ekkor 2800-at forognak a motorok és a fogyasztás is elviselhető, hatvanhárom liter óránként. Így a hajó hatótávolsága közel háromszáz mérföld. Harmincöt csomónál a fogyasztás átlépi a száztíz litert óránként és a hatótávolság is lecsökken kétszáz mérföldre.
A tervezők számos apró ötlettel tették ezt a hajót kényelmesebbé. Ilyen a passarella korlátja, vagy a horgonycsörlő burkolata, ami megnyújtotta a hajó orrát, de ne feledkezzünk meg a gumicsónak garázsáról sem. Mindenhol kézre esnek a kapaszkodók, még az orrfedélzeten is. 2006-tól keménytetővel is rendelhető a C42-es. Ez a tető azonban nincs külön szélvédővel ellátva, így menet közben csak a naptól véd, az esőtől nem. Gyakorlatilag csak a ponyva kifeszítését egyszerűsíti le, de azt jelentősen.
A hajó ára nagyon versenyképes. Rövid és nem teljes körű kutatásunk során - a hasonló kategóriájú hajók között - nem sikerült a Sessa C42-esnél olcsóbb hajót találnunk az európai gyártók kínálatában.


Litkey
Fotó: Baotic Yachting

Technikai adatok
Teljes hossz:
13,12 m
Testhossz:
12,90 m
Szélesség:
3,85 m
Merülés:
0,56 m
Tömeg:
8250 kg
Kabin:
2 db
Ágyak száma:
6 db
Víztartály:
250 l
Üzemanyagtartály:
2 x 345 l
Alap motor:
2 x 310 LE
Befogadóképesség:
12 fő
Tervezte:
Massimo Radice

 

 

 

 

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink